.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصولگرايان، انقلاب را مثل گوشت قرباني تقسيم نكنند

رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه كار اجتماعي نياز به تقواي اجتماعي دارد، گفت: اگر ما بخواهيم يك نظام اسلامي جمعي داشته باشيم بايد بتوانيم با تقوا به رعايت صلاحيت‌ها، حدود قوانين، شخصيت‌ها و احترام به افراد پرداخته و كرامت انسان‌ها را حفظ كنيم.

به گزارش ايسنا، ‌آيت‌الله محمدرضا مهدوي كني در حاشيه هفتمين همايش دكترين مهدويت در جمع خبرنگاران، ادامه داد: بر اساس سخن مقام معظم رهبري نيز، كساني كه مدعي طرفداري از نظام هستند بايد با تقوا دست به دست يكديگر دهند تا بتوانيم نظام را تقويت كنيم.مهدوي كني در پاسخ به اين سوال كه راهكارهاي تحقق تقواي جمعي چيست؟ گفت: كساني كه معتقد به اين نظام هستند بايد همه گذشت داشته باشند و مسائل شخصي و گروهي را كنار بگذارند.وي در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا مكانيزم گروه 7+8 برای وحدت اصولگرایان همان مكانيزم گروه 5+6 است، گفت: بنا است كه همينطور باشد، البته اگر بشود، ولي فعلا در مقدمه است.رييس مجلس خبرگان همچنين در مورد اينكه آيا اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس ليست واحدي را ارائه خواهند داد، گفت: هنوز معلوم نيست، البته نظر ما اين است كه همه با هم كمك كنند و شاخص‌ها را به عنوان معيار در اين زمينه قرار دهند و سهم‌خواهي نكرده و انقلاب را مثل گوشت قرباني تقسيم نكنند و در اين زمينه انتخاب صلاحيت‌ها را مدنظر قرار دهند، زيرا اينگونه است كه ديگر دعوايي صورت نمي‌گيرد.
مهدوي كني در مورد ارزيابي خود از اصولگرايان منتقد، گفت: ما با آنها موافقيم به شرط اينكه طرفدار شاخص‌ها باشند و آنهايي كه انتقاد مي‌كنند نبايد در مساله انتخابات بر مبناي انتقاد حركت كنند و در اين زمينه بايد به شاخص‌ها توجه كنند.
وي در پاسخ به سوال ديگري از سوي يكي از خبرنگاران در مورد تاثير افزايش تعداد نمايندگان در جهت ايجاد راهكارهاي پيش روي كشور، گفت: من خيلي به آن اعتقاد ندارم.
مومنان باید ببینند رهبری چه می‌گوید
همچنین به گزارش خبرگزاري مهر، رييس مجلس خبرگان رهبري در مراسم افتتاحيه هفتمين همايش دكترين مهدويت گفت: نظام ما هم مورد قبول مردم است و هم مورد تاييد و پذيرش حضرت ولي‌عصر(عج)، پس ما بايد با برادري، مجاهده و تبعيت از رهبري، نظام را حفظ كنيم تا در زمره منتظران واقعي حضرت ولي‌عصر(عج) قرار گيريم.رييس مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود به كلامي از مقام معظم رهبري اشاره كرد كه مساله مهدويت را بايد با عرفان، عالمانه و مجاهدانه مورد بحث قرار دهيم، چرا كه مهدويت عرصه ابراز احساسات نيست.
آیت‌الله مهدوی‌کنی تاکید کرد: بر اساس احادیث وارد شده مردم در زمان گرفتاری‌ها صبر فردی، جمعی و ارتباط با مرکز امامت و امت داشته باشند و مومنان باید ببینند رهبری چه می‌گوید و بر اساس برداشت‌های خود عمل نکنند. ما یک نظام اسلامی و ولایی داریم و قوای متعدد باید با هم تعامل و رابطه داشته باشند و در زمان اختلاف نیز مقام معظم رهبری مسائل را حل کنند؛ اما این به معنی دخالت رهبری نیست، بلکه کسی که هماهنگ‌کننده قواست، رهبری است و در هیچ نظامی چنین مساله‌ای وجود ندارد. ما دارای نظام ولایی هستیم که رهبری باید قول فصل باشد. وی افزود: اگر کسی مرابطه را بی‌اهمیت بداند خود از جمع مومنان حذف خواهد شد چون این نظام مورد قبول مردم و حضرت ولی عصر (عج) است.
ريیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر حفظ برادری، دوستی و فداکاری و مجاهدت و تبعیت از مقام رهبری تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نظام را حفظ کنیم و جزو منتظران واقعی باشیم باید در این مسیر گام برداریم. دنیا در موقعیت خاصی قرار گرفته؛ یعنی جهان در انتظار است برخی فکر می‌کنند این بیداری باید حتما کلمه اسلام را داشته باشد، اما همین که مردم بیدار شده و دنبال یک حاکمیت عادل هستند خود نشان از انتظار است. این حرکت‌ها خواه ناخواه متاثر از حرکت اسلامی و ولایی انقلاب اسلامی ایران است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.